Autoreclame voor meer omzet

Onderzoek toont dat autobelettering een vorm is van reclame die zorgt voor zichtbaarheid van uw bedrijf, waarvan de kosten vele malen lager liggen dan ander soorten van bedrijfspromotie. Wel dient echter rekening gehouden worden met de tijd, vaak minder dan 1,5 seconde, die de potentiele klant daadwerkelijk heeft om uw bedrijfsboodschap op te nemen. Daar is de presentatie en het ontwerp uitermate belangrijk!

De belettering op de bedrijfsauto zegt over een bedrijf en waar zij zich mee bezig houden. De juiste belettering kan zorgen voor meer telefoontjes, meer website bezoeken en meer verkoop leads voor uw bedrijf.

Een Amerikaans onderzoek heeft uitgewezen dat 90% van de bestuurders autobelettering opmerken. Daarnaast, is het zo dat 75% hiervan een oordeel klaar heeft over het bedrijf op basis van de belettering op het voertuig. Voetgangers zijn in dit onderzoek uitgesloten.

Het ligt er natuurlijk aan waar u rijd, maar in drukke gebieden zoals steden en evenementen kan met autobelettering een hoger aantal impressies geven tegen lager kosten dan met bijvoorbeeld een advertentie in de krant of andere vormen van promotie.

Draag de juiste boodschap uit!

Met de snelheid en drukte van het verkeer dient rekening worden gehouden bij het aanbrengen van de autobelettering. In het stadsverkeer hebben bestuurders vaak meer tijd om een telefoonnummer te bellen of een website op te zoeken. Bij hogere snelheden zijn grotere afbeeldingen en korte teksten effectiever. Onderzoek heeft uitgewezen dat men ongeveer 1,5 seconde de tijd heeft om de boodschap op de auto te lezen.
De consistentie van de boodschap is ook een belangrijk punt, dit is vooral het geval wanneer u gebruik maakt van verschillende soorten bedrijfspromotie. Met een consistente huisstijl. reclame en/of wervende teksten kan al veel bereikt worden, en zorgt u ervoor dat uw boodschap veel beter word onthouden.

Houd de belettering simpel

Bij het design van de belettering dient rekening te worden gehouden met simpliciteit van het ontwerp, een vaak gebruikte term van tegenwoordig is: “Less is more”, met deze term in ons achterhoofd moeten we rekening houden met het ontwerp, een simpel en pakkend ontwerp is vaak veel makkelijker te onthouden dan een gecompliceerd ontwerp.

Een rijden visitekaartje met autobelettering

Simpel gezegd is de belettering op uw auto een rijdend visitekaartje. Draagt u dus zorg voor een pakkende tekst en een simplistisch design. Het moet meteen duidelijk worden wat u met uw bedrijf doet en wat voor diensten en/of producten u verkoopt. Zo houd u deze vorm van reclame uiting effectief!